„Ръжда и кости” – реж. Жак Одиар в ролите: Матиас Схонартс, Марийон Котияр, Арман Вердюр, Селин Сайет.
Али е як, едносричен, тестостеронен тип. Боксьорче, което припечелва от свободни двубои на черно. Баща по съвместителство.
Стефани кара с жест косатките да се умилкват като котки пред ококорената публика на делфинариума.
Но съдбата ще раздаде отново картите. Ще си прибере вересиите от красивата Марион и ще даде втори шанс на магребинеца, който храни сина си с бракувано мляко от супермаркета.
Филм за спасителя без ореал, за непредвидимите лъкатушения на съдбата, по чийто път наглед несъвместими хора понякога кътат в джоба си ключа към чуждото щастие.
Жак Одиар е второ поколение кинаджия. Франкофоните са се наслаждавали на сценариите на баща му, Мишел, най-бляскавият диалогист на френското кино, чиито писания се разлитат от киносалоните като афоризми, шеги и лафове.
Жак Одиар очарова още с втория си пълнометражен филм, „Един така дискретен герой”, а с годините култивира свой стил на киноразказа и изображението: остра камера, която не залага на естетична постановка, а намира изненадващи ракурси и ритмичен монтаж, който държи вниманието на зрителя от край до край.
Но семейната тайна на Одиар е изкусният, изненадващ сценарий, извън баналностите. Сценарий, който отрязва краката на Марийон Котияр, без да я лиши от сексапила й и открива човешкото у грубоватия Али, когото едва ли бихте заговорили сам на спирката на метрото.
„Ръжда и кости” няма пороците на новото френско кино: бъбривост и безтегловност. Лентата е приемник на добрата традиция: изненадваща, объркваща, човешка и пронизваща.